Блоги

Блоги

Католицького Медіа-Центру

  • Головна
    Головна This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Мітки
    Мітки Displays a list of tags that has been used in the blog.
  • Блогери
    Блогери Search for your favorite blogger from this site.
  • Увійти

Чому папа Франциск перепрошує "геїв"?

Posted Автор: Створено: в KMC
  • Font size: Larger Smaller
  • Переглядів: 3594
  • Підписатися на оновлення
  • Друкувати

 

“Папа Франциск закликає вибачитися перед геями”  (The New York Times), “Папа: геї та інші маргінали заслуговують вибачень” (The Washington Post),  “Папа каже, що Церква повинна просити вибачення у геїв за терапію минулого” (Rauters).

 

Таку реакцію світових ЗМІ викликали слова папи Франциска, сказані під час прес-конференції під час перельоту до Риму з Вірменії. Серед інших запитань понтифіка попросили прокоментувати слова кардинала Маркса Рейнхарда щодо того, що Католицька Церква "повинна попросити пробачення у спільноти гомосексуалів за маргіналізацію”.  

 

Коментуючи ці слова Папа сказав: “Я вважаю, що Церква не лише повинна просити пробачення, як сказав кардинал, у гомосексуальних осіб, яких образили, але також просити пробачення в бідних, в жінок та дітей, в осіб визискуваних в праці; просити прощення за те, що благословляла зброю. Церква має просити прощення за те, що в дуже багатьох випадках не повелася належним чином.

 

Але коли говорю “Церква”, то маю на увазі християн, тому що Церква є святою, а грішниками – ми. Християни повинні просити прощення, за те що допустили певні рішення. [...] Я повторю те, що сказав під час першої подорожі і повторюю те, що каже Катехизм Католицької Церкви: їх не слід дискримінувати, до них слід ставитися з пошаною та надати душпастирський супровід”.

 

b2ap3_thumbnail_news.jpg

 

Обговорення цієї теми почалося після виступу вищезгаданого кардинала, який під час розмови з журналістами щоденника “The Irish Times”, в “Трініті Коледж”, що в Ірландії, після конференції присвяченій ролі Церкви в плюралістичному суспільстві сказав: “Історія гомосексуалів в нашому суспільстві дуже погана, ми зробили багато для того, щоб [їх] маргіналізувати [...] Як Церква і суспільство ми повинні сказати: вибачте, вибачте. За словами видання, ієрарх зауважив, що Церква і суспільство в минулому до геїв ставилася “дуже негативно”, він описав це ставлення в словах“скандальне і страшне”.

 

Кардинал Маркс Рейнхард, архієпископ Мюнхена і голова Конференції римо-католицьких єпископів Німеччини, що входить до створеної папою Франциском  2013 р. ради дев’яти папських радників, кардиналів (скороч. К-9), це свого роду представники“всесвітнього єпископату”. Рада була створена для того, щоб допомагати папі Римському в керуванні Католицькою Церквою і в реформуванні Римської Курії. Ватиканське Радіо (польска едиція) в статті на своєму порталі відносить кардинала Рейнхарда, до головних прихильників зміни вчення Церкви про розлучення та гомосексуалістів.

 

b2ap3_thumbnail_kardMarx.jpg

 

В своїй відповіді папа Франциск сказав, що повторює те, що сказав під час першої подорожі... Перша подорож була до Бразилії, а слова, на які посилається понтифік, були сказані під час подібних обставин, повернення до Риму з всесвітнього дня молоді, 28 липня в 2013 р., так само під час пресс-конференції в літаку. Тоді бразилійська журналістка поставила запитання: “Як Ваша Святість має намір вирішити проблеми з гей-лобі у Ватикані?”

 

Папа Франциск тоді відповів: “Багато про це пишуть. Досі я не зустрів у Ватикані нікого, хто б мав у своєму паспорті запис "гей". Кажуть, що такі є. Я думаю, що якщо хтось має справу з  людиною з такою орієнтацією, він повинен розрізняти факт гомосексуалізму і його лобіювання, тому що будь-яке лобіювання інтересів не добре. Це зло. Якщо хтось є гомосексуалістом і шукає Бога з доброю волею, хто я такий, щоб його осуджувати? Катехизм Католицької Церкви пояснює дуже гарно, що таких людей не можна дискримінувати, вони повинні бути включені в суспільстві. Проблема не в гомосексуалізмі, тому що ми повинні жити в братерстві. Натомість лобіювання, бізнес-лобіювання, політичне лобіювання або масонське лобіювання  - це, на мій погляд, найбільша проблема”.

 

 Пізніше на інше запитання про те, чому понтифік не коментує своє особисте ставлення до прийнятого нещодавно в Бразилії закону, що розширює право на аборт і дозволяє шлюби між особами однієї статі, Папа відповів: [...] „Про шахрайство, брехню або інші справи, вчення Церкви ясне”! [...] Моя позиція згідна з позицією Церкви. Я - син Церкви!”.

 

Два запитання з однією відповіддю, за три роки відповідь папи Франциска з “я” змінилася на “ми”, в цій зміні риторики понтифік пробує привідкрити двері Церкви. Католицька наука в цьому контексті залишається незмінною, в своєму навчанні про гомосексуалізм вона засуджує акти гомосексуалізму, сам факт “содомського гріха”, але не людей. В своїх документах Церква говорить про потребу  духовної опіки таких людей.

 

b2ap3_thumbnail_man.jpg

 

 

По своїй суті проблема “гомосексуалізму” відноситься до питань віри та моральності, а в Католицькій Церкві ці справи перебувають в компетентності Конгрегації доктрини віри, яка до 1908 року звалася Верховна Священна Конгрегація Римської та Вселенської Інквізиції. В обов’язки цього органу входить нагляд за ортодоксальністю й чистотою віровчення та моралі, що проповідуються в Католицькій Церкві.

 

Починаючи від 1975 р. ця установа спромоглася опрацювати важливі документи, що мають відношення до допомоги гомосексуалістам в Церкві: Декларація з питаннь статевої етики Людська Особа (29 грудня 1975 р.). По суті він розпочав довгу дискусію на тему гомосексуалізму. Наступний документ, опрацьований під керівництвом кардинала Йозефа Ратцінгера, який був префектом цієї конгрегації від 1981 до 2005 р. аж до обрання папою римським. Лист до єпископів про душпастирство гомосексуальних осіб (1 жовтня 1986 р.). В ньому особам, які почуваються гомосексуалістами, рекомендується жити в дошлюбній чистоті і стриманості (без статевих актів), так само як і іншим християнам. Катехизм Католицької Церкви (ККЦ) – офіційне тлумачення доктрини віри і правил моральності Католицької Церкви з 11 жовтня 1992,  в пунктах 2357-2359  (як і попередні документи) говорить,  що треба надати необхідну допомогу тим, які страждають від такого нахилу, заохочує, щоб таких людей сприймали з повагою, співчуттям і тактовністю. Документ "Сексуальність людини: правда і сенс", від 8 грудня 1995 р. та "Уваги відносно проектів легалізації зв'язків між гомосексуальними особами", від 3 червня 2003 р. та безліч документів локальних настоятелів Церков.

 

b2ap3_thumbnail_gay.jpg

 

Насправді Церква докладає багатьох зусиль, щоб реалізувати це вчення в реальному житті. Як вираз цього в 1980 році з’явилася спільнота "Courage International" основне завдання якої полягає в духовнії опіці гомосексуальних осіб, на сьогоднішній день має філіали в 15 країнах на 5 континентах, і більше 1500 осіб підписані на листування зі спільнотою, сотні людей щотижня отримують допомогу від представників цієї спільноти. В Польщі, в Любліні діє інший осередок допомоги "Odwaga". Вони займаються духовно-терапевтичною допомогою не лише гомосексуалістам, але і членам їх сімей, організовують міжнародні конференції, видають часопис.

 

Хочеться вірити, що слова папи Франциска, сказані з характерним для нього оптимізмом, скромністю, надихнуть тих, хто відвернувся від Церкви, взяти другий шанс, використати нагоду, щоб повернутися додому. Адже господарями цього дому є не кардинали, папа, а Христос. Він є Господом і центром дому Церкви, якому всі служать.

Відстежити посилання URL цього запису блогу

Священик Товариства Католицького Апостольства (Паллотин). Рукоположений в 2012 році. Перших два роки священства служив в парафії Матері Божої Фатимської в смт. Довбиш, на Житомирщині. Пізніше, (2014-2015) в парафії св. Климентія в Одесі. Нині студент Соціально Інституціальної Комунікації в Папському Університеті Святого Хреста в Римі.

  • Комментарі поки що відсутні

Залишити Ваш коментар

Гість П'ятниця, 24 лютого 2017
 
 
 

Авторизація

Підписатись на розсилку