Історія

10 дивовижних характеристик чудотворної ікони Ґваделупської Богородиці

our lady of guadalupeУ 1531 році Богородиця об’явилася мексиканському індіанцю Хуану Дієґу Куаухтлатоатцину, передавши через нього прохання до місцевого єпископа, щоб на пагорбі Тепеяк було збудовано церкву на Її честь.

Як доказ реальності свого об’явлення Богородиця вчинила чудо: пагорб, де вона об’явилася посеред зими, вкрився розквітлими трояндами, які Хуан Дієґо зібрав і завернув у свій плащ–тілму та приніс до єпископа. Коли він розгорнув плащ, чудо виявилось потрійним: розквітлі серед зими троянди, троянди тоді ще не були завезені європейцями до Мексики, на тілмі Хуана Дієґа з’явилося зображення Богородиці.

На сьогоднішній день ікона зберігається в базиліці Богородиці Ґваделупської, яка була збудована на пагорбі Тепеяк. Базиліка стала місцем паломництва католиків із цілого світу.

Сама ікона багато разів досліджувалась вченими. Велику частину феноменів наука пояснити не змогла. Так, наприклад встановлено, що тканина ікони – це традиційна індіанська тканина, виготовлена із ниток агави, але, зазвичай, така тканини недовговічна – максимальний час існування такої тканини 40 років. Ікона ж Ґваделупської Богородиці існує уже більше як 400 років.

Дивовижні характеристики ікони:

  1. Дослідження офтальмологів показали, що зіниці очей на іконі реагують на світло так само, як і зіниці живих істот – при слабкому освітлені розширюються, при інтенсивному освітлені звужуються.
  2. Пізніше офтальмологи встановили, що в очах Богородиці на іконі існує потрійне відображення, характерне для ока живої людини.
  3. Офтальмологи також виявили, що в зіницях Марії на іконі, розмір зіниць 0,85 см, існує відображення мініатюрних фігурок людей. За допомогою комп’ютерних технологій вченим вдалося збільшити зображення. На цьому зображені видно індіанця, який розкриває свою загорнуту тілму перед бородатим єпископом. Очевидно йдеться про Хуана Дієґа, який розгорнув свою тілму перед місцевим єпископом Хуаном де Самурраґою. Величина цілого зображення 0,25 мм.
  4. Тканина ікони не містить жодних ознак фарби. З відстані 8 см можна навіть побачити волокна агави, з яких тканина виготовлена, а кольори зображення зникають. Науковці не можуть пояснити цей феномен, а ні спосіб у який зображення виникло.
  5. Температура ікони є постійна +36,6ᴼС. Це нормальна температура людського тіла.
  6. У 1791 році ікона була пошкоджена соляною кислотою (HCl), але пошкодження протягом 30 днів зникло само. Без жодного людського втручання.
  7. Зірки, які зображені на одязі Богородиці, відображають неймовірно точну конфігурацію зір, яка була в день чудесного об’явлення Хуану Дієґові саме на місці об’явлення.
  8. У 1921 році злочинець підірвав бомбу перед самою іконою. Бомба була схована у великому букеті квітів. Сильний вибух пошкодив все у радіусі кількох метрів, включаючи металеве розп’яття та металеві підсвічники. Однак сама ікона залишилась повністю неушкодженою.
  9. Якщо розглядати зображення Богородиці на Ґваделупській іконі, то з далека вона виглядає як індіанка, а з близька як європейка. Факт, що Богородиця об’явилася ацтекові, та що Її зображення, яке з’явилося у чудесний спосіб, подібне одночасно на індіанку і на європейку, змінив свідомість іспанських колонізаторів та місцевих індіанців. До цього дві групи населення Мексики жили у постійній ворожнечі й цілком відділені одні від одних. Чудо Ґваделупської ікони спричинило те, що європейці почали вважати індіанців рівними собі людьми, а індіанці відкрилися на культурний вплив іспанців. Багатство мексиканської культури, яка виникла як продукт мирної дифузії європейської та індіанських культур – це наслідок Ґваделупського чуда.
  10. Багато елементів на іконі повністю узгоджені з символікою індіанських культур Мексики. У час виникнення ікони ця символіка європейцям не була відома. Проте, саме ця символіка розробила ікону зрозумілою індіанцям часу виникнення ікони. За цією символікою зображена Діва не є богинею, бо Її лице не закриває маска. Водночас те, що Діва закриває сонце, в індіанській символіці означало, що Вона сильніша від бога Уїцілопочтлі – головного бога ацтеків, бога сонця, війни та мисливства. На іконі Діва стискає долоні, що за індіанською символікою означало, що Вона почитає когось більшого від Себе. На іконі Діва підперезана чорним поясом – індіанським символом дівоцтва. На туніці Діви зображено квіти квінкунце – індіанський символ божественності й надприродності. Чудесна Ґваделупська ікона стала причиною масового навернення індіанців Мексики у християнство.

І на сам кінець кілька дивовижних співпадінь. Ґваделупе на ацтецькій мові означає - "та, що розчавила голову змії". Ікона містить відображення картини з книги Одкровення – Жінка вдягнена в сонце; місяць в Неї під ногами (див. Одкр. 12,1). На іконі чорний пояс у Богородиці зав’язаний так, як його носили вагітні, що одночасно символізує і вагітність, і дівоцтво.

Джерело - Католицький оглядач

 

По темі:

12 грудня Матері Божої Гваделупської

Літургійні співи індіанськи мовами прозвучать у Ватикані

Сучасні технології на службі у християнства

 
 
 

Авторизація

Підписатись на розсилку